Wednesday 4 April 2012

why me?

selalunya bila kita dilanda masalah kita akan tanya why me? kenapa saya? kenapa? yes! i admit i always said that! alhamdulillah Allah makes me realise something today (: thanks ustaz kamal! hmmm i miss ustaz iqbal because i love his speech! so back to the topic...
WHY ME??
kadang-kadang kita ingat dengan semua amalan yang kita lakukan dah mampu untuk membalas segala yang Allah berikan kepada kita... tapi kita tak ingat yang jasa Allah terlampau banyak kalau hendak kita balas pasti tak mampu... pernah takkk masa kita...
sihat kenapa kita tak cakap ---> WHY ME??
kaya kenapa kita tak cakap ---> WHY ME??
happy kenapa kita tak cakap ---> WHY ME??


patutnya kita tak tanya why me??? tapiii kita kena fikir who i am to say like that?
kenapa kita perlu merungut masa Allah berikan kita ujian? segala yang ada pada diri kita kann nikmat daripada Allah... jadi bila-bila masa Allah dapat menarik segala nikmat ini... hari ini merupakan satu nikmat kepadaku kerana masih mampu bangun untuk beribadah... aku dibangunkan hari ini kerana dosa-dosaku yang lampau.. jadi Allah masih memberikan aku masa untuk bertaubat sepatutnya aku menggunakan peluang tersebut bukannya membazirkan masa dengan fb dll. Aku dihidupkan oleh Allah untuk beribadah apabila niat seseorang itu mengejar akhirat maka dia tidak akan terbeban dengan dunia = no stress... Alhamdulillah sekali lagi aku masih bersyukur kerana pengalaman aku menjejajakkan kaki ke Palestine, Madinah dan Makkah banyak mengajarku. semoga aku dapat terus beribadah untuk mencari keredhaanNya dan aku ingin menjadi hambaNya yang tidak pernah jauh daripadaNya.. doakan saya kerana saya juga insan biasa.. sekiranya aku diberi satu hajat aku ingin berhajat..... biarlahh Allah sahaja yang tahu hajat di hati (:

Ya Allah ampunkanlah dosa hamba sesungguhnya hambaMu ini hamba yang lemah. hamba memerlukan bantuanMu Ya Allah.. Permudahlah kehidupan hamba agar aim hamba dilahirkan ke dunia ini tercapai. Janganlah Engkau memberikanku ujian yang menjauhkan aku daripadaMu, Ya Allah tambahkanlah imanku janganlah engkau kurangkan sekiranya begitu maka hambaMu ini tergolong dalam golongan orang-orang yang rugi... AMIN

I’m a believer, I will never give up
Im a believer, i never give up *insyaallah*

So No More Why Me Kay! Insyaallah...

No comments:

Post a Comment