Saturday 4 February 2012

Selamat Menyambut Maulidur Rasul

Tarikh 12 Rabiulawal menjadi saksi kepada dua sejarah yang sangat besar iaitu kelahiran dan kewafatan nabi junjungan seluruh umat Islam iaitu Nabi Muhammad S.A.W. Alhamdulillah saya beruntung dilahirkan sebagai seorang Islam dan saya berharap dapat berakhir sebagai orang Islam. SAYA Sebagai orang yang bergelumang melakukan dosa, Rasulullah S.A.W. menjadi pedoman agar saya berubah menjadi yang lebih baik.

Muslims are not perfect.

 Mengenangkan segala pengorbanan Rasulullah yang tidak dapat saya balas, saya hanya dapat mencari jalan agar terus mencintai Allah dan Rasulullah. sebab

HE is everything

Tidak lah sempurna iman seseorang jika dia tidak mencintai Allah dan Rasulullah sebelum kedua ibu bapanya. Ya Rasulullah saya masih mencari jalan ke arah kebenaran. Saya masih belum dapat mencontohi segala sunnah mu. Tetapi saya akan terus berusaha untuk berubah ke arah kebaikan. Insyaallah! Ya Rasulullah please be my role model till my last breath. Ya Rasulullah I want to be a good Muslim. I want to meet you. I want death to be a happy introduction to my new life in barzakh. i want to meet you Ya Rasulullah. Insyaallah I WILL MEET YOU ONE DAY YA RASULULLAH S.A.W.!

Salam Maulidur Rasul . . .
Mari la kita berselawat utk Rasullullah S.A.W ~

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِ مُحَمَّدٍ، كَمَا صَلَّيْتَ عَلَى إِبْرَاهِيمَ وَآلِ إِبْرَاهِيمَ، إِنَّكَ حَمِيدٌ مَجِيدٌ، وَبَارِكْ عَلَى مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِ مُحَمَّدٍ، كَمَا بَارَكْتَ عَلَى إِبْرَاهِيمَ وَآلِ إِبْرَاهِيمَ، إِنَّكَ حَمِيدٌ مَجِيدٌ

If your Imaan was strong you would never have doubts about the Prophet sal Allahu alayhi wa aalihi wa sallam
Imam Asim Hussain.

Messenger Of Allah
“O Allāh, shower blessings and peace and mercy on our master and chief -  Muḥammad, the best of creation, and his family, with every glance and every breath, as many times as the number of all things encompassed within the knowledge of Allāh.”

No comments:

Post a Comment