Sunday 22 January 2012

RASULULLAH S.A.W.

Tak terjangkau tinggi pekertimu
Tidak tergambar indahnya akhlakmu
Tidak terbalas segala jasamu
Sesungguhnya engkau rasul mulia
Tabahnya hatimu menempuh dugaan
Mengajar erti kesabaran
Menjulang panji kemenangan
Terukir namamu di dalam Al-Quran

tak lama lagi Maulidur Rasul (: kalau tahun2 sudah aku habiskan masa berselawat dkt sekolah tapi tahun ni tak tau nak sambut dkt mana :( harap2 tahun ni membawa lebih pengertian dalam mengingati Rasulullah s.a.w. saya rindu Rasulullah sangat2! nak jumpa tapi takut sbb diri yg kotor dengan dosa hati yang gelap kerana nafsu. Moga2 Allah membantu menunjukkan aku jalan yang benar, Insyaallah. tadi tgk tv tiba2 ustaz ni cerita sebuah kisah....
" satu hari Rasulullah balik awal, Siti Aisyah pun memberitahu hasratnya kepada Rasulullah s.a.w. dia inginkan Rasulullah s.a.w. berdoa untuknya. Lalu Rasulullah menadahkan tgn dan berdoa ' Ya Allah engkau ampunilah segala dosa yg lepas dan yang akan dtg' lalu siti Aisyah tergelak. Rasulullah oun bertanya mengapa dia gelak, lalu Siti Aisyah memberitahu sesungguhnya doaMu itu pasti dimakbulkan Allah. dan senang untuk Aku pergi ke syurga... lalu Rasulullah s.a.w. berkata setiap kali selepas solat aku membaca doa tersebut untuk umat-umatku..."
Masyaallah! sedangkan Nabi ingatkan umat tapi jarang2 umatnya mengenang jasa baiknya.. apa kata kita pun berdoa dan berselawat ke atas nabi setiap kali selepas solat? *pesanan buat diriku yang hina ini dan teman2 yang lain (:

No comments:

Post a Comment