Wednesday 15 August 2012

bernikah awal?

♥ SEBELUM KITA MENCINTAI SESEORANG ♥ 
Pesan pada DIRI.. Jangan tersalah memberi HATI pada insan yang tak sudi.. Pada insan yang tak mengerti.. Kerana,sekali kau memberi, selamanya dia di HATI.. Kerana,sekali kau dilukai, sampai bila2 tetap kau ingati..Pesan lagi pada diri, hati2lah dalam memberi HATI sebab ia hanya untuk insan yang tahu menghargai betapa tingginya nilai sekeping HATI."

Bila nak kahwin cuba igt awk dah sedia ke nak pikul tanggungjawab?

mungkin apa yang telah berlaku menyebabkan aku lebih selesa menjauhi topik perkahwinan. dkt uni semua org bercita-cita nak kahwin awl dlm umur 24 thun.. aku tak pernah meletakkan umur berapa.. ada yang ada calon dahh aku pula tidak pernah mencari.. lebih selesa bersendirian dan menghabiskan masa dgn ibu tercinta.. Tipu lahh kalau hati tak pernah tersangkut tp lebih hati ni kena kuat tak blh senang patah oleh itu aku ambil keputusan untuk tidak mencintai sesiapa pun.. Ramai yg nasihatkan aku jgn ckp mcm tu tp mungkin aku dah serik... Ya Rasulullah bukannya saya ingin pergi against your sunnah maafkan umatmu ini :( Allah lebih tahu apa yang tersirat dlm hati... Semoga Allah permudahkan segalanya untukku. Ya Allah tabahkan hati hambamu ini.. Tiada tempat utk hamba meminta selain daripadaMu ameen..

No comments:

Post a Comment